ガス料金のお支払いおよびご請求について
Payment and Billing of Gas Bills

ご希望の旨を当社までお知らせくださいませ。有料にはなりますが、毎月請求書をお送りいたします。

Please let us know if you would like to receive a monthly invoice. We will send you a monthly invoice, although there is a charge for this service.

基本的にはございませんが、口座、クレジットカードをお持ちでないお客様のために、有料にてコンビニ決済用紙を発行することが可能です。毎月20日がお支払いの期日となります。

Basically, no, but we can issue convenience store payment forms for a fee for customers who do not have an account or credit card. Payment is due on the 20th of each month.

期限切れの決済用紙はご利用いただけません。下記のいずれかの口座にお振込みいただくようお願い申し上げます。
三菱UFJ銀行 刈谷支店 普通 4720564
碧海信用金庫 刈谷支店 普通 0795835

Expired payment forms will not be accepted. Please transfer funds to one of the following accounts.
Mitsubishi UFJ Bank, Kariya Branch, Ordinary 4720564
Hekikai Shinkin Bank, Kariya Branch, Ordinary 0795835

お手数ですが、当社までご一報ください。変更に必要な申込書を郵送させていただきます。
*ご注意*
入居時からクレジットカードでのお支払いから口座振替への変更をご希望の場合は、変更前に保証金として10,000円をお振込みいただく必要がございます。何卒ご了承くださいませ。

Please let us know. We will mail you the application form necessary for the change.
*Please note*.
If you wish to change your payment from credit card to direct deposit from the time you move in, you will need to transfer 10,000 yen as a security deposit before the change. Please understand this.

誠に申し訳ございませんが、ご利用いただけません。

We are sorry, but this service is not available.

お手数ですが、当社までご一報ください。変更に必要な申込書を郵送させていただきます。
*ご注意*
入居時からクレジットカードでのお支払いから口座振替への変更をご希望の場合は、変更前に保証金として10,000円をお振り込みいただく必要がございます。何卒ご了承くださいませ。

As a general rule, refunds will be processed after we confirm receipt of the final gas bill.
*Please note*.
If you wish to change from credit card payment to direct deposit from the time you move in, you will need to transfer 10,000 yen as a deposit before the change. We thank you for your understanding.

最終ガス料金の受領を確認後、お客様がご指定された口座へ返金の手続きをさせていただきます。

Upon confirmation of receipt of the final gas bill, we will process the refund to the account specified by the customer.

新規登録いただいた翌月の請求書からご覧いただけるようになります。閲覧可能になるまで、今しばらくお待ちください。

You will be able to view your invoices from the month following your new registration. Please wait for a while until you can view them.

ガスの不具合について
Gas Failures

下記のようなことがないかご確認ください。
・最近、乾電池の交換はしましたか
・最近、掃除をして五徳がずれていませんか
・コンロの芯が濡れていませんか
ご確認の上、直らない場合は当社までご連絡ください。

Please check for the following
Have you replaced the batteries recently?
Has the stove pot been shifted after a recent cleaning?
Is the stove wick wet?
If the problem persists, please contact us.

電ガス給湯器、ガス炊飯器、ガスファンヒーターなど、コンセントから電源を取る機器の場合、源プラグの抜き差しによって、ガス機器のエラーがリセットされて直る場合があります。
電源プラグの抜き差しを一度お試しください。それでも直らない場合は、当社までご連絡ください。

For appliances that are powered by an outlet, such as electric gas water heaters, gas rice cookers, and gas fan heaters, unplugging and plugging in the source plug may reset the gas appliance error and fix it.
Please try unplugging and plugging in the power plug once. If the problem persists, please contact us.

絶対に換気扇は使用せず、窓を開けて換気し、当社までご確認ください。ガス漏れの確認の為訪問させて頂きます。

Never use the ventilation fan, open a window to ventilate the room, and then contact us to confirm the leak. We will visit you to check for gas leaks.